A gyors fogyás rossz neked

Gyors fogyás
Mennyi az egészséges gyors fogyás mértéke, mely könnyű, biztonságos és végleges? Majdnem mindenki azt szeretné, ha egyik napról a másikra lefogyhatna, de mennyi fogyás az egészséges és reális? A gyors fogyás biztonságos? Mennyi fogyás lehetséges fiziológiailag?

Normális, ha a lehető leggyorsabban szeretnénk lefogyni. De valószínűleg azt mondták neked, hogy jobb lassú, egyenletes tempóban fogyni.

Gyors fogyás

Ez azért van, mert a legtöbb tanulmány azt mutatja, hogy azok az emberek, akik lassan fogynak, nagyobb valószínűséggel tartják távol a súlyukat. A fogyás lassan szintén sokkal kevesebb egészségügyi kockázattal jár 1.

Számos friss tanulmány azonban azt találta, hogy a gyors fogyás ugyanolyan jó és biztonságos lehet, mint a lassú fogyás 4.

a gyors fogyás rossz neked

Tehát valóban rossz neked a gyors fogyás? Ez a cikk elmélyül a kutatásban, hogy feltárja az igazságot.

Itt vannak a gyors fogyás előnyei és hátrányai!

Mit tekintünk gyors fogyásnak? Sok szakértő szerint heti fogyás egyszerű ételek 0,45—0,9 kg leadása egészséges és biztonságos arány 1.

a gyors fogyás rossz neked

Ha ennél többet veszít, azt túl gyorsnak tekintik, és számos egészségügyi probléma veszélyeztetheti, beleértve az izomvesztést, az epeköveket, a táplálkozási hiányokat és az anyagcsere csökkenését 4, 8.

Az emberek gyakran preferálják a nagyon alacsony kalóriatartalmú étrend fogyasztásának lehetőségét, mivel diétával gyakran könnyebb fogyni, mint testedzéssel. Azonban, ha csak diétát vagy edzéstervet kezd, akkor az első héten sokkal többet veszíthet, mint 2 font 0,9 kg.

Ebben a kezdeti időszakban a gyors fogyás teljesen normális. Az ez idő alatt lefogyott súlyt általában vízsúlynak nevezik. Amikor kevesebb kalóriát fogyaszt, mint amennyit a teste éget, a test elmerül az energiakészleteiben, amelyek glikogén néven a gyors fogyás rossz neked.

  1. Súlycsökkenés shakeology tisztít
  2. Fogyás 8kg
  3. Milyen testforma gyorsabban fogy
  4. Zsíréget és farag

A testedben lévő glikogén fogyás cél fitbit vízhez kötődik, így amikor glikogént égetsz üzemanyagként, a szervezet ezt a vizet is felszabadítja. Éppen ezért jelentős súlycsökkenést tapasztalhat az első héten. Miután a tested felhasználja glikogénkészleteit, a fogyásnak heti 1—2 fontra 0,45—0,9 kg kell stabilizálódnia.

Gyors fogyás? A saját érdekünkben inkább lassítsunk a tempón!

Összegzés: Szakértők szerint heti 2—2 font 0,45—0,9 kg leadása egészséges és biztonságos arány, miközben ennél többet veszítenek túl gyorsnak. Azonban ennél többet veszíthet az edzés vagy étrend első hetében. Meg tudja tartani a gyors fogyást?

a gyors fogyás rossz neked

A fogyás csak a küzdelem fele. Az igazi kihívás a végleges távol tartása.

Ezért veszélyes a gyors fogyás

Az étrendet követők többsége csak egy év után tér vissza a lefogyott fele. Még rosszabb, hogy szinte mindenki, aki diétát követ, év után visszanyeri az összes lefogyott súlyát.

a gyors fogyás rossz neked

Ezért javasolják a szakértők gyakran a fogyást lassú, de egyenletes ütemben. A legtöbb tanulmány azt mutatja, hogy azok az emberek, akik lassan, de állandó ütemben fogynak, nagyobb valószínűséggel tartják távol a hosszú távotA lassú fogyást ösztönző tervek általában segítenek az egészséges táplálkozási magatartás kialakításában, például több gyümölcs és zöldség fogyasztásában és kevesebb cukorral édesített ital a gyors fogyás rossz neked.

Az ilyen magatartások segíthetnek abban, hogy a súlya hosszú távon ne maradjon le.

a gyors fogyás rossz neked

Számos tanulmány azonban azt találta, hogy a gyors fogyás akár hosszú távon is ugyanolyan hatékony lehet, mint a lassú fogyás 4. Egy tanulmányban ember követte gyors fogyókúrás étrendet 12 hétig, míg 97 ember lassú, de állandó fogyókúrás étrendet követett 36 hétig. Ez azt jelenti, hogy a végén mindkét diéta egyformán hatékony volt.

Kezdőlap Rossz a túl gyors fogyás? Normális, ha a lehető leggyorsabban szeretnénk lefogyni. Ez történik mindannyiunkkal, amikor elégedetlenek vagyunk a testünkkel vagy a súlyunkkal, és úgy döntöttünk, hogy tegyünk valamit ellene.

Bár ezek a tanulmányok azt találták, hogy a gyors fogyás ugyanolyan hatékony volt, mint a lassú, de egyenletes fogyás összességében, valószínűtlen, hogy egy otthon élő ember hasonló eredményeket érjen el. A gyors fogyás csoportjai az orvosok és dietetikusok segítségét kapták a fogyás és a testsúly fenntartásának szakaszában. A kutatások azt mutatják, hogy egy egészségügyi szakember támogatása javíthatja a hosszú távú fogyás sikerének esélyeit.

A gyors és biztonságos fogyás titka

Az orvosok és a dietetikusok megpróbálják minimalizálni a nagyon kevés kalória fogyasztásával járó egészségügyi kockázatokat. Ezek a kockázatok magukban foglalják az izomvesztést, a táplálkozási hiányokat és az epeköveket. Azoknál az embereknél, akik csak ezeket a diétákat próbálják ki, nagyobb a kockázata ezeknek az egészségi állapotoknak.

a gyors fogyás rossz neked

Röviden: nagyobb a valószínűsége annak, hogy lefogy, és lassú fogyással tartja távol.

Lehet, hogy érdekel