Segíthet-e a bcaa a zsírvesztésben, Kisszótár A...G

Kisszótár AG - Sport-energia

Vigyázat mélyvíz! A bcaa vagy a glutamin jobb neked? A bcaa aminosav tudománya nagyon fontos az izomépítés és diéta szempontjából is. A megfelelő arányban álló BCAA-k a legfontosabb kiegészítő kell, hogy legyen a táplálkozásodban, ha komolyan gondolod a sportot, akár csak hétköznapi szinteken. A BCAA-k esszenciális, tehát a szervezeted számára életfontosságú aminosavak, túlnyomó részük a testedet alkotó fehérjék illetve szövetek felépítéséhez használódik fel.

Míg más aminosavak nagyrészt a biológiailag aktív molekulák hormonok, enzimek felépítéséhez kellenek a szervezetedben, addig a BCAA-k elsősorban a testedre felépítő anyagok, tehát a testszövetek felépítéséhez nélkülözhetetlenek. Ezek főképpen az izomzatod és a szerveid. Gondolhatod: ha egy olyan világhírű, spartathlonista nő ajánlja, mint Lubics Szilvia, akkor mennyire működni fog nálad is a hétköznapokban.

Szilvi km-t fut, egyhuzamban ezzel a bcaa kiegészítővel. Röviden: a szervezeted képes belőlük alanint előállítani.

A BCAA aminosavakból a szervezeted saját maga, nélkülözhetetlen glutamint is képes gyártani, melynek fontossága közismert. Így a szervezetednek már nem kell fáradságos munkával a tested számára fehérjéket és aminosavakat felépíteni, hanem a rendelkezésre álló anyagait és energiáit megspórolhatja. Ebből jön létre az izomleépülés elleni hatás. Az szervezeted tehát az aminosav szükségletét a kiegészítőként szedett BCAA aminosavakkal képes alátámasztani.

Táplálkozásgyógyászati szempontból már csak mellékesen említem a BCAA-k rengeteg előnyét, mint pl. A bcaa aminosavakról egy teljes enciklopédiát össze lehetne állítani, ez itt pedig egy a szokványostól hosszabb írásom, melyet igyekeztem naprakész adatokkal frissíteni. Téged nyilvánvalóan a gyakorlat érdekel, és nem az, hogy egy laboratóriumban milyen kísérleteket végeznek velük.

Hogyan alkalmazd TE, hétköznapi férfi a segíthet-e a bcaa a zsírvesztésben aminosavakat az életedben s az étrendedben? Szarka Ákos, street-workout világbajnok, és Hordós Márk a Hunbars vezetőjének segíthet-e a bcaa a zsírvesztésben, és a Peak étrendjei és kiegészítő-terveit, Ákos alábbi képére kattintva kérheted le, teljesen ingyenesen. Dávid Kornél, Magyarország máig egyetlen NBA játékosa, segíthet-e a bcaa a zsírvesztésben ma 8 évvel a profi sportolói karrierje után is, pontosan olyan súlyú, mint amikor az életének a csúcspontján volt.

Kornél már végigküzdött 20 évet apa arti zsírégető NBA-nél, profi csapatoknál, és a mai napig az USA-ban dolgozik a legjobb sportolók között. Egyenesen Tőle tanulhatsz a Peaknél, és a 11 részes előzetes sorozatot az alapokról, itt kérheted el! A BCAA aminosavak zsírégető funkcióval is rendelkeznek!

Nem régóta ismert a BCAA-k zsírégető funkciója is nagyobb mennyiségek fogyasztásakor, melyből a legérdekesebb talán az a barna zsírréteg, mely a hasi részeken rakódik le.

Nyilvánvalóan gyorsabban tűnik ez el a hasról BCAA-k szedésekor, azonban ebbe a témába most nem megyünk bele mélyebben, mert a kutatási anyagokban igen nagy mennyiségben alkalmazták őket a kísérleti alanyok, e gyors hatás eléréséhez.

Az ilyen szépen formált emberi test nem jöhet létre bcaa aminosavak nélkül. A BCAA aminosavak mentális funkcióidat javítják? A hosszú, intenzív testi megerőltetések alatt feltétlen szükséged van tehát rájuk, például a küzdősportolók számára, ahol a mentális teljesítmény ugyanolyan fontos, mint a fizikai kiemelt a jelentőségük. Hogyan működik a BCAA aminosavak fáradtság gátló hatása?

A kosár üres. Vásárláshoz kattintson ide!

Az erős fizikai edzések alatt az úgynevezett fáradtság-transzmitterek aktiválódnak és segíthet-e a bcaa a zsírvesztésben egy hormon, melynek a neve szerotonin. A sportolás során a vér BCAA, alanin, glutamin, arginin és taurin tartalma zuhanni kezd ezek az aminosavak képesek oxidálódni az edzés alattmely arra ösztönzi a szervezetedet, hogy más aminosavakat bocsásson ki a szöveteiből, például a tryptophan-t, mely így a vérbe kerül.

Amennyiben az edzés alatt tryptophan kibocsájtás jelentkezik a testedben, a hosszú láncú zsírsavak koncentrációja is csökken. Ez csökkenti a tryptophanhoz kötődött albumin mennyiségét is, melyből következően erősödik a szabad typtophan kibocsátás a szervezetedben, mely  csökkenti a segíthet-e a bcaa a zsírvesztésben távolítsa el a testzsírt otthon, illetve a mentális éberség tovább megmarad.

Így nem engedi, hogy a fáradság következtében kibocsátott tryptophan kifejtse szerotonin aktiváló hatását, mely az edzés utáni fáradtság okozója. E folyamat következtében tovább leszel képes edzeni, és a mentális segíthet-e a bcaa a zsírvesztésben is megmarad a sportolás után.

A trytophan sem elhanyagolandó aminosavugyanis pont az ellenkezőjére képes: megnyugtat nagy dózisban. Ha nem tudsz aludni, vagy ideges vagy tökéletes megoldás, mert reggel frissen ébredsz, amely a nyugtatók esetében nem mondható el. Negatív tanulmányok is léteznek a BCAA aminosav kiegészítők ellenében? A BCAA-k fent leírt hatásmechanizmusait rengeteg tanulmány bizonyította, melyek mellett néhány kísérlet viszont nem állt ki. De tekintsük meg a sportolók tapasztalatait és látni fogjuk a félreérthetetlen előnyeit!

A negatív tanulmányok nagy része a fontos dolgok előtt kitért, illetve teljesen speciális környezetben zajlott és nem kapcsolódott a sporthoz. Például a fáradságkésleltető hatásuk egy kísérletben az adott hosszútávfutó sportolókban nem volt bizonyított, mert csak nagy forróságban tesztelték vele a sportolókat, normál körülmények között nem. A gyakorlatban azonban, a BCAA-k ez a nagyon fontos előnye már régóta ismert a fociban, boxban, karatéban, tehát a gyorsasági erő- és kitartás sportokban, mely sportokban egyáltalán nem is tesztelték még a BCAA-kat.

Hatályos:

Egy másik teoretikus megállapítás volt, hogy egy erősportolóban például egy súlyemelőben tulajdonképpen nem sok BCAA használódik el persze egy hosszú távú futó sportoló sokkal többet elhasználmely miatt az erősportokban nem érdemes BCAA-kat szedni. De bokszolók, testépítők és persze kerékpározó sportolók esetében az atléta már az első 5 perc elteltével teljesítmény visszaesést tapasztal, melyet a vérében lévő L-leucin szint esésnek köszönhet, és melyet BCAA-k szedésével sokkal későbbre késleltethet.

47 és próbál lefogyni

Összegezve tehát a BCAA-k szedése a sportolói gyakorlatban a legfontosabb és legokosabb döntés, sokkal -sokkal hatásosabb, mint egy glutamin- taurin- arginin- vagy más aminosavak szedése. Ez utóbbi aminosavakból kis mennyiségek használata esetén is sokan úgy gondolják, hogy eredményesebb, mint a BCAA-k — egyértelműen tévednek! A BCAA-kiegészítők extrém hatékonyak, ha nagy mennyiségben tartalmaznak 5 — 20 g szabad bcaa aminosavakat.

A hatékonyságuk eme elágazó láncú aminosavak esetében csak a két következő előnyüktől függ: Mindenek előtt a szájon át szedett, szabad aminosavak közvetlenül és gyorsan jutnak a vérbe, teljesen változatlan formában, és ott rendelkezésre állnak a szervezet építő folyamataihoz. Minden más aminosav alacsonyabb biológiai értékű. Nem raktározódnak, ezért az egyik olyan tápanyagról van szó, amely elveszi az étvágyadat, bármennyit ihatsz belőle és még finom is. BCAA aminosav vagy glutamin kell neked?

A többi aminosav elfogyasztása után először a májba kerül, ahol idő- és energiaigényes folyamatokban átalakulnak a szervezeted számára hasznosítható fehérjékké, és csak ekkor kerülnek a vérbe. E tény mellett bizonyított segíthet-e a bcaa a zsírvesztésben is, hogy gyakran magas dózisú BCAA kiegészítő szedése megőrzi a szervezet magas glutamin szintjét. Hatékonyabb, mint a közvetlen glutamin szedése, melyből elegendő lenne csak egy kis mennyiséget juttatni a szervezetbe.

A BCAA-k gyorsak, és hatékonyak, melyből következik, hogy egy átlagos fehérjedús étkezés alkalmával mindegy, hogy ez új irányú fogyáskezelés italt, vagy húst, halat, tejet, szóját, vagy más fehérjeforrást jelentmikor az elfogyasztott BCAA-k nem szabad formában állnak rögtön a tested rendelkezésére, nem jelennek meg rögtön a vérben.

A fehérje koncentrátumokból nem tudod azonnal BCAA-khoz juttatni az izomzatát, mellyel egy edzés utáni időpontban nem késlekedhetsz. Gyakran ezeket a fehérjéket ajánlják az edzés utáni, vagy az edzés közbeni protein szükséglet gyors pótlására.

Ez az ajánlás nem a legmegfelelőbb. A szabad izolált BCAA-k, egymaguk, anabol illetve antikatabol funkcióval rendelkeznek, főleg nagy adagokban fejtik ki erősen hatásukat kb.

LEGOLVASOTTABB CIKKEINK

Értsd meg nincs más, amely ennyire nagy segítséged lehet a szebb, esztétikusabb alakod kialakításában! Mit nem tud a fehérjeturmixod, amelyet a bcaa aminosavak tudnak? A BCAA-k az úgynevezett fehérje-oxidatív enzimeket nem aktiválják. Ezt a BCAA mennyiséget kb. A nagyobb mennyiségű whey protein a vérbe egyszerre rengeteg aminosavat juttat be, mely más enzimatikus aminosavakat mozgósít a szervezetben, hogy a vér magas aminosav szintje lecsökkenjen.

Ezek a fehérje-oxidatív enzimek a vérben lévő aminosavakat energetikai célból oxidálják, vagyis lebontják, és a szervezeted energiaként fogja elhasználni az értékes whey proteinedből bevitt fehérjénket, ahelyett, hogy beépülne az izomzatodba.

Sokan kihangsúlyozzák, hogy a BCAA-kban gazdag táplálkozáshoz nélkülözhetetlen a whey protein fogyasztása, mely többé-kevésbé a BCAA-kat gyorsan a vérbe juttatja. Azonban a whey protein a szervezet aminosav lebontó képességét is stimulálja a whey protein, ahogy fent már említettük, nagy mennyiségű aminosavat egyszerre juttat a vérbe, melyeket a szervezeted a vér megemelkedett aminosav tartalmánál fogva igyekszik a normálisra csökkenteniígy segíthet-e a bcaa a zsírvesztésben legjobb esetben egy pozitív aminosav egyenleg fog kialakulni a véredben az el nem használt, nagy mennyiségű aminosavak miatt.

The TRUTH about Branched-chain amino acids (BCAAs)

Rosszabb esetben több aminosav fog felhasználódni a szervezetben, mint amennyit bevittél a whey proteineddel. További probléma ezzel kapcsolatban, hogy hasonlóan a szervezet fizikai terhelések alatt nem elhasznált aminosavaival, hogy a bevitt aminosavaknak megfelelő minőségben, és mennyiségben kell rendelkezésre állnia, a szervezet nem mindenféle aminosav felvételére képes minden időpontban.

Viszonylag nagy betain hcl és fogyás BCAA bevétele röviddel edzés előtt, vagy az edzés alatt, nemcsak szabad és izolált BCAA-kat juttat a szervezetedbe igen gyorsan, melyek anabol és katabol hatásukat kifejthetik, hanem ez nem okozza a szervezeted aminosav túltöltését, az el nem használt BCAA-k nem oxidálódnak a vérben, és a bevett BCAA-k minden egyes molekulája a hasznosul a szervezetedben, a whey protein aminosavaival ellentétben.

A BCAA-k konkurálnak a felszívódás során más anyagokkal. A BCAA-k és ezek közül különösen az l-leucin nemcsak hogy vetélkedik az úgynevezett idegrendszeri közvetítő anyagokkal az agyba való belépésekor mint láttuk pl. Valójában még nem pontosan tisztázott, hogy a különböző aminosavakból mennyit kell naponta elfogyasztanod, hogy pontosan fedezd a napi életfunkciókhoz és a lehető legnagyobb teljesítőképességhez a szükségletet.

A szervezet ajánlott napi fehérje felvétele, a növekedési folyamatoktól, a segíthet-e a bcaa a zsírvesztésben teljesítőképességtől stb,  sokkal több mindentől függ. Ezért standard táplálkozási mennyiségeket minden ember számára egyformán, akár a BCAA-kat tekintve is, nem lehetséges. Az aminosav szükséglet, minden egyes ember esetében különböző.

BCAA - ProVitamin Tudástár - ProVitamin Magazin

Az ilyen összeállítású kiegészítők a gyakorlatban beválnak. A probléma ezzel az, hogy ez mégsem annyira optimális, ha a személyek különbözőségét tekintjük, illetve ha valamely egyén viszonylag kevés fehérjét fogyaszt, vagy keveset mozog mely sportolók esetében nem így vanpedig ezek a mennyiségek egy bizonyos esetben optimálisak.

Tehát a klasszikus, BCAA formulák többnyire megfelelőek, de nem optimálisak. Az újabb és mélyebbre hatóbb kutatások szerint, a teljesítménysportolók tápanyag ill. BCAA-szükséglete megváltozott. A már modern BCAA készítményekben a magasabb leucin tartalom, a glükóz-alanin-ciklusban alaninná alakuló leucin mennyiséget is pótolja és a magasabb leucin tartalom mellett több alanin, és további segédanyagokat, mint pl.

fogyás ellensburg wa

A BCAA-khoz hozzáadott egyéb segédanyagok, igen jó eredményeket produkáltak. Ez volt mind az elmélet, és most jön a gyakorlat!

További cikkeink a témában

Hogyan használd a BCAA-kat a sportolói gyakorlatban? Először is tisztáznunk segíthet-e a bcaa a zsírvesztésben, hogy a BCAA kiegészítők szedése nem a fehérjéket, vagy pedig az étkezést pótolja, hanem a megfelelő fehérje fogyasztás mellett, további, rövid ideig tartó vagy keletkező aminosav szükségletedet fedezi.

fogyás születésnapi ajándékok

Általánosságban elmondhatjuk, hogy a jó, változatos táplálkozás és egy modern all-in-one, edzés utáni turmix azonban ennek tényleg jól összeállítottnak kell lenniemely tartalmaz minden tápanyagot, mely az edzések alatt és után szükséges a szervezeted számára, már megadja a megfelelő alapot ahhoz, hogy a elérd a kívánt eredményeket.

Előfordulhat olyan eset is, hogy az atléta ismerve magát, tudja, hogy az egyéni fehérje- vitamin- ásványi anyag- zsírsav szükséglete magasabb, mint az átlagé.

fogyás elfoglalt anya számára

Esetleg segíthet-e a bcaa a zsírvesztésben az adott sportoló extrém keményen eddz, vagy meglehetősen sovány — ezekben az esetekben, túl sok tápanyag ég el szervezetében, ekkor nyilvánvalóan érdemes további fehérje- és vitamin kiegészítőket is szednie, vagy pedig valamilyen tömegnövelőt, mely a mindenképpen szükséges alapanyag készletet biztosítja a szervezetének.

Mit tehetsz még azért, hogy gyorsabban fejlődj? Megpróbálhatod a tápanyagokat még ügyesebben pótolni az edzések után, illetve a tápanyag hiányos állapotokat a minimálisra csökkenteni. A saját magadhoz illő legjobb all-in-one, edzés utáni kiegészítőt fogyaszd, melyet ár és tápanyag összetétel szempontjából meg kell vizsgálnod.

Különös tekintettel kell ügyelned a BCAA kiegészítők összetételére. Azonban még a legjobb kiegészítők sem segíthet-e a bcaa a zsírvesztésben, az átlagostól eltérő, egyéni igényeket kielégíteni ahogy már fent említettük, nyilvánvalóan ilyen esetekben, további más kiegészítők szedésére is szükség lesz : például a tömegnövelési fázisban több szénhidrát bevitelére van szükséged, vagy a nők számára az alacsonyabb szénhidrát bevitel a fontos — tehát a legjobb all-in-one formulák is csak az átlagos, hozzávetőleges igényeket képesek tökéletesen kielégíteni.

Másrészt segíthet-e a bcaa a zsírvesztésben az atléták, az ergogén kiegészítők által az elfogyasztott tápanyagok tényleges izomzatba való épülését igen csak serkenteni tudják.

Azonban általános hiba a sportolók között, hogy ezekről a kiegészítőkről csak annyit tudnak, hogy a teljesítményüket növelhetik vele, de azt, hogy ennek létrejöttéhez mi szükséges, már nem olvasnak utána.

A legtöbbször — sőt, valószínűleg mindig ezek az ergogének akkor működnek a legkiválóbban, ha melléjük a sportoló táplálkozása megfelelő. Például az olyan igen drága, és kiváló anyag, mint a beta-ecdysteron, vagy a HMB szedése akkor jár tényleges hatékonysággal, ha melléjük megvan a magas fehérjebeviteled! A megfelelő táplálkozás nélkül ezek az ergogének nem tudnak MIT beépíteni az izomzatodba. Mint ahogy már segíthet-e a bcaa a zsírvesztésben, az optimális BCAA mennyiség bejuttatása szükséges, illetve ha a maximális teljesítőképességet akarod elérni, létfontosságú!

A már leírt anabol, és antikatabol hatásai az edzés alatt és után, a vérben lévő, elégséges mennyiségű BCAA-knak, illetve aminosavaknak köszönhetően a szervezetedből a maximális teljesítményt tudják kihozni. Mint minden más aminosavat, a BCAA-kat is, alapesetben a táplálékból nyeri a szervezeted, illetve amennyiben fogyasztasz ilyet, a fehérjekoncentrátumokból.

A sportolóknak az alábbi aminosav többletszükségletei vannak a szervezet alapfunkcióihoz szükséges aminosav szükséglet felett még plusz ezek a mennyiségek szükségesek : Glutamin     10 — 30 gramm.

Lehet, hogy érdekel